Apa isu sebenar doa khutbah ke dua utk LGE nih?

 Berkokok2 ayam sabung umno menjaja isu nih. C+++ ada mengulas isu nih. Dengar atau tidur? Saya pastekan kembalikan komen saya.

Salah satu masjid yg dikatakan itu ialah Masjid Pdg Menora, Tsk Gelugur. Aku baru balik sat ke Tsk Gelugur.  Sebelum tu pun dah berlaku kes di dua tiga Masjid lain. Khatib yg berkhutbah(bukan membaca teks khutbah) ialah st Zakaria Ahmad.Adik Mufti PP dan abang ust Idris Ahmad.
  Dengarnya dia cuma berdoa(dalam bahasa arab)agar Allah beri hidayah LGE peluk islam. Tu je. Puak umno yg x faham, ingat yg tu doakan LGE. Tak salah nak spesifik/generalkan doa. Memang la kebykn khatib jemputan x doa Agong/Sultan/Gabenor. Kan dah doa untuk semua muslimin muslimat? depa tu bukan golongan ni?


Ini pula jawapan dari Ust Zakaria Ahmad


Tak salahkan kita doa Allah beri hidayah kepada org islam? Nabi pun doa agar Allah beri hidayah pada salah seorang dari 2 Umar.

2 comments:

syahbandar87 said...

mendoakan kpd orng kafir yg telah meninggal dunia spya Allah tidak memberi azab kpdnya dan jg segala doa untuk kebaikkan simati(kafir) di akhirat kelak adalah haram sama sekali..berdosa jika berbuat demikian.

tetapi mendoakan orng kafir yg masih hidup tambah2 yg baik budi pekertinya supaya Allah membuka pintu hatinya untuk kembali kpd islam itu tidak lah haram..malah amatlah baik pula.mendoakan seseorng untuk kembali kpd jalan yg benar.mendoakan untuk kembali ke jln yg Allah redha..

cuma bagi yg jahil agama,ataupun bg yg ske mempolitikkan keadaan..isu ini mmg sensitif..tambah2 yg x pernah belajar agama.haru biru mereka mengandaikan hal agama dek kerana kejahilan yg melampau

joe penang said...

Saya sebenarnya malas mengulas sgt isu nih. Isunya adalah jelas. tapi bila dipolitikkan? Habis meleret2. Buang masa melayan isu remeh temeh.
Terbaru isu non muslim bagi tazkirah/sampai sumbangan di masjid dan surau.