Jika perdebatan seperti ini dibenarkan di Malaysia



Lupakan sementara yang tak syarie seperti moderator x bertudung, penyokong melalak dan lain-lain lagi.

Ambil yang positif. Jika semua parti di Malysia dibenarkan berdebat seperti ini.
- Kita akan mengenali adakah umno,mca, mic parti perkauman?
- Adakah PR tidur sebantal mimpi lain-lain?
- Halatuju jangka panjang/pendek setiap parti yang bertanding
- dan lain-lain yang positif.

Untuk video penuh sila ke blog Ust Wan Ji

p/s: Payahla nak tengok debat seperti ini di Malaysia

Read More...

Aduan berkenaan kemudahan bilik air di Pusat Peranginan, Pantai Merdeka

Salam

Sabtu lepas saya dan keluarga berkunjung ke Pantai Merdeka untuk mandi-manda. Terdapat beberapa perkara yang ingin ditegur.

1 - Kawasan parking tidak terjaga dan mencukupi. Terdapat pengunjung yg meletakkan kenderaan hingga di di tepi jalan utama. Pengunjung lain pulua meletakkan kereta sesuka hati kerana tiada petak dan kawalan oleh petugas.

2- Bilik air mencukupi. Cuma setiap bilik air tiada kolah untuk menakung air. Tekanan air pula rendah. Ramai terpaksa menunggu. Dicadangkan diletakkan satu tangki simpanan besar di atas bumbung atau kawasan berhampiran berhampiran. Setiap bilik air disediakan takung/tong dram untuk menadah air.

Tak kisah jika dikenakan sedikit bayaran. Yang penting kemudahan yang disediakan memuaskan hati.

Rasanya ini boleh diperbaiki dalam masa 6 bulan lagi. Sekian

Read More...

Bila lagi nak berdemo?

Ketua pembangkang dan 3 MP PR telah digantung oleh speaker hacks dan dipersetujui oleh kanggaro court.
Bila lagi nak berdemo? Buatlah sekali lagi. Joint sekali dengan demo bersih 1.0(bukan 2.0 sekarang)

Read More...

Kantoi oleh Zee Avi


i



ii

Read More...

Kuliah Hadis Mufti Kedah

Prof. Madya Dato' Syeikh Badaruddin B. Haji Ahmad - Kategori Hadis Dan Syarat-Syarat Perawi from manchuping on Vimeo.


Prof. Madya Dato' Syeikh Badaruddin B. Haji Ahmad - jenis2 hadis from manchuping on Vimeo.

Read More...

1 Malaysia = 1 inflasi


Lagi kritikan/pandangan dari rakyat bawahan



Kenapa perlu diadakan pilihan raya keci, prk?



Keluhan rakyat marhain

Read More...

Doa di majlis DAP

Pertama kali doa dibaca di konvensyen DAP. Setelah tren untuk wanita diikuti bas wanita  kini bas pula. Apa lagi pula selepas ini?

Satu lagi kemenangan islam di akhir zaman. Perjuangan tetap terus. Menegakkan islam atau mati memperjuangkan islam.

Kita dengar pas ni. Adakah umno/majlis fatwa akan berkokok sakan

Layan sat lagu motivasi

Read More...

Speaker Hacks = Hakim Hacks


Pelik tapi benar
- Digantung mai dewan tapi tak dipanggil bela diri.
- Kalau la pengundi semua boleh melihat gelagat MP yg dipilih. Cuma tak nampak plak MP saya (Kulim Bandar Baru) terloncat sama-sama. Dia x  mai ka? Atau maleh nak joint?

Read More...

Salam 1 Malaysia, rakyat kena dulu


Minit 9:00. Salam Satu Malaysia. Satu Malaysia(Ron 95 n 97, gula, gas naik) kena dulu.

Bila Naik?
Baru Naik
Berapa Naik?
Banyak... Naik

Read More...

Video Menarik - DBKL siram pokok bunga




 Dengan baja air asid yg memedihkan mangsa dan menggatalkan kulit. Tunas-tunas muda ni akan tumbuh subur mengapai awan.

p/s: Demo ni nampaknya diketuai oleh PKR. Bila pulak Bersih nak buat demo sekali lagi? Selain dari  Mat Sabu nak gak tengok gak geng-geng pemuda Pas cam Nasrudin Tantawi, Nik Abduh, Firdaus Jaafar menonjolkan diri.

Read More...

Alhamdulillah. Bas untuk wanita pula

 RapidKL perkenal bas untuk wanita. Setelah tren untuk wanita kini bas pula. Mungkin nanti teksi pula?

Satu lagi kemenangan islam di akhir zaman. Perjuangan tetap terus. Menegakkan islam atau mati memperjuangkan islam.

Read More...

Isu BM SPM Kertas Dua

 Calon tak perlu ambil semula. Memangla tak perlu. Kenapa?
- bukan senang nak buat semula seluruh Malaysia beb. Tak kira kos elaun guru bertugas, mencetak semula soalan dan lain-lain lagi.
- selalunya soalan bocor ni kat sekolah SBP(Sekolah Berasrama Penuh) je. Ni kalau bocor semua(sekolah harian biasa pun dapat soalan.) 100% sebijik lagi
- kalu buat semula jatuhla imej Menteri Pendidikan. Ti Pi eM, Alif Min Nun Wau, Bee eNd dan kera jaan.

Soalan.
- tak buat laporan polis? Agar ditangkap dalang-dalang yang terlibat

Read More...

Minyak naik lagi...

 RON97 naik lagi. Tahniah kepada semua.
- Kerajaan berpeluang mengurangkan subsidi  kepada rakyat(untuk buat menara 100 tingkat yg tak perlu pun?)
- Rakyat. Penjimatan subsidi akan digunakan untuk memperbaiki pengangkutan awam di Lembah Kelang(macam pernah dengar je..)

Kesimpulannya

 Minyak Naik. 1 Malaysia Rakyat didahulukan kena dulu


Read More...

Perlukah?

  1. Perlukah kita berhutang beli kereta baru jika jalanraya berlubang-lubang walaupun di lebuhraya bertol?
  2. Perlukah kita berkereta baru jika diri kita tak tahu bercakap bahasa Inggeris dan tidak bijak iras Orang Utan memegang iPhone 4?
  3. Perlukah kita merayakan jalanraya dengan kilauan badan kereta baru sedangkan negara kita sangat korup? Kenapa tidak disuaikan dengan badan kereta kemik dan baju hitam?
  4. Perlukah kita bawa kereta seperti pelumba kereta dengan kualiti kereta tin milo dan rupanya diciplak dari kereta Jepun yang akhirnya hanya dapat potong sebuah kereta dan tersangkut di lampu merah?
  5. Perlukah kita bawa kereta laju-laju untuk membezakan jarak hanya sebanyak 10km/j antara kereta depan dan belakang dan membawa daging muka yang dijamin ditolak syarikat majalah kecantikan?
  6. Perlukah kita bergaya dengan kereta baru tetapi peruntukan untuk makanan diminimumkan sehingga terpaksa makan mee segera dan tidak mampu beli alat Tag Touch n' Go dan beratur bersama-sama lori dan bas dan kemudian menghulurkan RM50?
  7. Perlukah kita beli kereta import dengan membayar berkali-kali ganda dan tidak setimpal jika beli di negara asal kereta itu?
  8. Perlukah kita beli kereta import dan merisikokan diri kita di kalangan penduduk miskin dan pendatang haram di negara kita?
  9. Perlukah kita beli kereta import di negara asal kereta itu jika pengangkutan awamnya 5 kali lebih baik dari negara kita?
  10. Perlukah kita naik kenderaan berenjin dan berpetrol jika kita bekerja di Belanda?
  11. Perlukah kita memaksa rakyat kita memiliki kereta kualiti tin milo dengan melemahkan sistem pengangkutan awam?
  12. Perlukah kita memaksa rakyat kita menggunakan pengangkutan awam dengan menaikkan harga minyak?
  13. Perlukah menteri kita membolot permit menjual kereta import dan membiarkan orang ramai menaiki kereta kualiti tin milo?
  14. Perlukah kita menggagalkan projek peribadi PM dengan menjual alat ganti tiruan dan kurang kualiti pada pengguna kereta kualiti tin milo?
  15. Perlukah kita tipu rakyat kita dengan mencantikkan rekabentuk kereta kualiti tin milo dan tidak memperbaiki dan memberi barangan dalaman yang setimpal dengan harga.
  16. Perlukah kita bercakap mengenai kereta sedangkan kereta kita tiada kualiti dan kita masih meniru lagi dan lagi.
  17. Perlukah kita tutup syarikat kereta nasional jika ia merugikan negara kita sejak 1984?
  18. Perlukah kita terliur dengan pengalaman ibubapa atau datuk nenek kita yang berpeluang memiliki kereta import sebelum kemunculan kereta kualiti tin milo?
  19. Perlukah kita cari rumah yang bersebelahan dengan pusat membeli-belah atau pun LRT bagi mengelakkan kita daripada membeli kereta?
  20. Perlukah kita mengkaji mengapa ramai rakyat kita mati di dalam kereta kualiti tin milo?
  21. Perlukah kita menangis dan panggil Superman untuk memusingkan kembali bumi ini bagi mengulangi aktiviti bumi ini bagi menyelamatkan orang-orang yang terkorban?
  22. Perlukah kita hairan kenapa Hanief tidak beli kereta baru dan kekal berkereta kemik?
  23. Perlukah kita suruh Hanief masuk MLM untuk membeli kereta baru sedangkan upline MLM pakai kereta kualiti tin milo dan hanya mampu bermegah sewa Nissan FairLady sehari.
  24. Perlukah kita garu kepala jika satu hari nanti Hanief tak cakap lagi soal kereta apabila sudah bermastautin di bumi Scandinavia?
  25. Perlukah kita musykil bagaimana manusia boleh berjaya tanpa baju cantik, tanpa kereta cantik... Tetapi hanya dengan akal yang cerdik dan hati yang baik?
  26. Perlukah dipersoalkan urusan Tuhan yang telah menjanjikan rezeki bagi setiap makhluknya?
  27. Perlukah kita menaip semua ini jika semua manusia berfikiran sama seperti kita?
  28. Perlukah kita kedekut pengalaman jika pengalaman itu mampu mencipta perubahan?
  29. Perlukah sesuatu itu berubah jika kita mahu sesuatu itu berjalan seperti yang kita idamkan?
  30. Perlukah sesuatu itu menepati citarasa kita jika ia selama ini ia merugikan kita akibat jauh tersasar lagi berbeza?
Perlukah kita semua menjawabnya? Perlu...

Dicedok dari blog hanief

Read More...

Obama Dan Lim Guan Eng

Lim Guan Eng Ketua Menteri
Obama Presiden

Lim Guan Eng di Pulau Pinang
Obama di Amerika

Mereka orang nombor satu
Nombor satu di negeri
Nombor satu di negara

Zakaria doakan Lim Guan Eng
Sarah Omar doakan Obama

Siapa pun Lim Guan Eng
Siapa pun Obama
Siapa pun Zakaria
Siapa pun Sarah

Sepenuhnya di sini

Dipetik dar blog apabila sauh dibongkar

Pas xleh pakat solat hajat? Doakan LGE diberi hidayah

Read More...

Nostalgia PAKSI Kawasan Kerian

Antara kelas terawal. Ketika itu menyewa di dewan Parit Buntar Inn

Read More...

Mari memaki Celcom di blog Mazidul

Saya geram lama dah kat Celcom. Bila Mazidul bagi peluang, tunggu apa lagi? Belasah je la. Mari kita belasah Celcom

blog Mazidul

Read More...

Pandangan saya mengenai keributan dalam PKR sekarang

- Anwar membuktikan bahawa Azmin ialah anak emasnya. By hook or crook dia mesti menang.
- Ramai sokong Zaid(termasuk saya) bila dia melawan Azmin(dan Anwar gak). Tapi bila keluar parti dan jadi cam si Zahrain dan Zul(memburuk-burukkan laki dah bercerai dgn hang) ramai meluat balik.
- kebanyakan ahli/pimpinan berdarah/fikiran alif min nun wau. Jika tak berubah gak tunggulah masa kehancurannya.
- jangan fikirkan jawatan je. Nak jawatan/kerusi kenalah kerja. Jngan harap ihsan sahabat-sahabat dalam PR je. PRU13 nanti kita boleh lihat. Sapa yang kerja untuk menang atau yang goyang kaki je untuk menang

Read More...

Penjelasan Tragedi Memali

Saksikan sendiri. Penjelasan oleh Armarhum Ust Fadzil Noor Ketua Pembangkang ketika itu mengenai assyhahid Ust Ibrahim Libya


Tak nampak pimpinan PAS sekarang dapat menyamai/melebihi ketokohan beliau. Moga Allah merahmati roh beliau. Amin

Read More...

Catatan Perjalanan Skuad Kasih Ummah PAKSI Kerian

 Berposing dulu di Exit Alor Setar Utara. Semua kami berjumlah 12 orang
 Salah satu mercu tanda Alor Setar
 Gerai makan berhampiran bilik gerakan

 Tempat akan dituju. Dewan alif min nun wau, stor pinggan mangkuk...
 Apa-apahal kena isi dulu sebelum kerja. Doa sebelum makan
 Pak Cik Mad Radhi orang tempatan yang menyelia kami
 Dewan yang dituju. Kami tak kira politik kiri ke kanan. Semua kami bantu
 Poster dan bendera pru lepas masih disimpan. Sentimental gak puak-puak ni.
Kami tak kerja disini. Bangunan ni telahpun dicuci
 Kerja pertama. Buang ayaq dalam perahu
 Mula membersih. Agak sukar mulanya kerana tiada water pump.
 Tak kira sapa. Pegawai pun singsing betis. Semua buat kerja
 Kerja jadi mudah setelah water pump mula digunakan
 Dakwah bil lisan. Moga ko bertudung. Amin...
 Rumah pertama. Dalam rumah pun disimpan baja? Pergh!
 Gunakan apa saja yg ada. Janji kerja
 Barang-barang dalam rumah dikeluarkan dulu.
 Baju pun bersih. Rumah pun perlu bersih la beb!


 Tuan rumah. Hebat. Kerja tak pakai mask dan glove. Kami pun tak tahan. 5-6 minit keluar sat. Bau ammonia(baja) cukup kuat.


Bergambar kenangan dulu.... 8 pemuda dan 4 muslimat. Tak kira usia


Letih la. Pengawai akademik dan staf teknikal pun ada...

Read More...

Jawab dengan jujur...


- remaja yg akan jadi pemimpin akan datang. Apa tindakan ibu bapa, pihak berkuasa dan org ramai terhadap remaja2 yg jahil ni?




- mencuri kerana beberapa tin susu? Salah siapa? Kerajaan, ibu bapa atau kita semua yg mengundi?

Read More...

Penjelasan MB Kedah Isu Banjir

Versi utube.






Ini pula yg full version. Versi Vimeo

Penjelasan MB Kedah Isu Banjir from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Rizal Akhir

Kuliah Ust Rizal Akhir Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rizal Akhir Bah 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rizal Akhir 3 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rizal Akhir 4 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Baru hangpa ada akai bila MB menyinga...



Read More...

Teruk tera mana banjir di Kedah?

Malas menulih dah. Tengoklah dan hayati video klip di bawah




Gamuda x sumbang kepada banjir teruk nih? Lihatlah video nih







Tak payah tuding jari sapa salah. La ni pakat tolong-tolong semua mangsa. Dah selesai nanti barulah
- Kedah saman Gamuda
- Gamuda saman Kedah balik dll

Read More...

Maklumat terkini banjir di Kedah

 Rupa-rupanya semua maklumat banjir terkini diupdate di kedah.gov.my. Tapi tu yang 4/11 punya. Bagi la yang terkini. Mungkin depa kalut turun membantu kot. Kalu boleh hari-hari update. Jika boleh update dalam 3-4 jam sekali lagi baik. Sampai berita yg keluar kat akhbar-akhbar tu dah out of date

Kat mana jalan masih di tutup? Di sini

Hotline bilik gerakan banjir? Di sini

Salurkan bantuan? Di sini

p/s: Kalau boleh mintak depa updatekan berapa jumlah sumbangan yang telah diterima, diagih dan belum diagih. Apa barang yang masih kritikal diperlukan.

Read More...

Banjir makin pulih namun bantuan masih diperlukan

Banjir makin pulih namun masih perlu bantuan. Hulurkan bantuan wang ringgit(pakaian tak perlu kot), tenaga(angkat beras, cuci rumah dll) dan fikiran(kaunseling mangsa, selaras bantuan dll). Sesiapa yg free(cuti) pada hujung minggu dan ingin menghulur bantuan tenaga sila hubungi pihak berkenaan.

Masa musibah/bencana alam ni x kira hang belah mana. Tolonglah pakat-pakat hulur takat termampu. Tadak duit bagila tenaga atau fikiran. Jangan asyik mengata kerajaan negeri x bagi bantuan dah. Sedang hang rileks menengok tv je

p/s: Ada sesiapa tau nombor Majlis Keselamatan Negeri, MKN? Amal Kedah, PAS Alor Setaq dll? Ramai nak hulur bantuan. Tapi x tau nak channel kat mana. Buat la satu blog khas tentang ifo banjir, camna nak salur bantuan dll. Bukan payah pun...

Read More...

Marilah kita berhijrah


Marilah kita berhijrah/berubah. Hijrah  kepada lebih baik.

* Laksanakan perubahan ialah bukan pilihan tetapi kemestian. Akhir perjalanan ialah di syurga. Kita akan berjumpa dengan orang-orang yang hebat di sana. Tiada pilihan melainkan menjadi manusia hebat *

Read More...

Kuliah Ust Rijaluddin Yahya


Kuliah Ust Rijaluddin Yahya Bah 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Rijaluddin Yahya Bah 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rijaluddin Yahya Bah 3 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rijaluddin Yahya Bah 4 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Minyak naik, rakyat kena dulu...

Bukannya kita membangkang  100% harga minyak naik. Tapi pastikan kerajaan lakukakan perkara-perkara ini dahulu
- batalkan peruntukan Permata  .
- batalkan menara warisan atau beri justifikasi mengapa ianya perlu. Sekadar kata bukan dana rakyat tp dana PNB tu bangang namanya...
- tak payahlah buat siaran langsung semua acara berkaitan pm. Buat lintas langsung 5 minit sejam sekali kan cukup. Inilah satu tanda kerajaaan sedang berjimat cermat.
- kos ubahsuai tahunan Seri Perdana dikurangkan lagi
- dan lain-lain lagi. Ada sesiapa nak tambah? Silakan

Jadi jika boleh buat semua di atas tu dulu(termasuk dan lain-lain) baru aku setuju. Dah conform gomen(kerajaan) xde duit. Barulah rakyat kena berkorban. Betul tak?

p/s: ada sorg ulama'(lupa nama) bila diminta fatwa minta rakyat keluarkan simpanan rakyat untuk kos perang. Apa katanya? Selagi semua gundik-gundik tuanku x lucutkan emas yg dipakai dan selagi masih ada harta negara. Aku takkan keluarkan  fatwa ini. Amacam Najib. Ada berani?

Read More...

Kuliah Ust Saleh Hamzah - Antara Sunnah & Bidaah

Kuliah Ust Saleh Hamzah - Antara Sunnah & Bidaah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Saleh Hamzah - Antara Sunnah & Bidaah 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Saleh Hamzah - Antara Sunnah & Bidaah 3 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Saleh Hamzah - Antara Sunnah & Bidaah 4 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Ahmad Zaki

Kuliah Ust Ahmad Zaki Bah 1 from joe pg on Vimeo.

Kuliah Ust Ahmad Zaki Bah 2 from joe pg on Vimeo.

Kuliah Ust Ust Ahmad Zaki Bah 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ustaz Zakaria Ahmad

video

i


video

ii


video

iii

Read More...

Kuliah Ust Rizal Akhir - "Kepentingan dan adab menuntut ilmu"

Ceramah oleh Ust Rizal Akhir


Ceramah Ust Rizal Akhir Bah 1 from joe penang on Vimeo.


Ceramah Ust Rizal Akhir Bah 2 from joe penang on Vimeo.


Ceramah Ust Rizal Akhir Bah 3 from joe penang on Vimeo.


Ceramah Ust Rizal Akhir Bah 4 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Rijaluddin - Fadhilat Selawat


Kuliah Ust Rijaluddin Bah 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Rijaluddin Bah 2 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Rijaluddin Bah 3 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Fahmi Abu Bakar


Ceramah Ust Fahmi Abu Bakar Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Ceramah Ust Fahmi Abu Bakar Bah 2 from joe pg on Vimeo.


Ceramah Ust Fahmi Abu Bakar Bah 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Shaari Osman


Kuliah Ust Shaari Osman Bah 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Shaari Osman Bah 2 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Shaari Osman Bah 3 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Raja Melayu - Takkan kisah politik je. Islam x kisah?

Kenyataan mesyuarat Majlis Raja-Raja kali ke-222. Tolonglah ambil berat tentang semakin terhakisnya islam dan gejala sosial di kalangan Melayu(bukan remaja saja)
- Konsert Adanm Lambert(gay)
- Cadangan nak tambah pub
dll.

Raja Melayu bukan hanya jaga Melayu dan politik sahaja. Islam juga paling penting.

Read More...

Kuliah Ust Zulkifli Zainon

Kuliah Ust Zulkifli Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Zulkifli Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Zulkifli Bah 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Berhati-bila menulis..


Kekadang saya malas nak berbahas. Bila keluar buah-buah camni. Boleh menjejaskan aqidah.

Teruskan berbahas atau biarkan?

Read More...

Kuliah Ust Farid Din

Kuliah Ust Farid Din Bah 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Farid Din Bah 2 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Farid Din Bah 3 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Farid Din Bah 4 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Salmi Suhaimi

Kuliah Ust Salmi Bah 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Salmi Bah 2 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Salmi Bah 3 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Salmi Bah 4 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Syukri Osman

Kuliah Ust Syukri Osman Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Syukri Osman Bah 2 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Rosli Yamani

Kuliah Ust Rosli Yamani Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rosli Yamani Bah 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rosli Yamani Bah 3 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Rosli Yamani Bah 4 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Ahmad Zaki

Kuliah Ust Zaki 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Zaki 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Zaki 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Khairullah

Ust Khairullah Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Ust Khairullah Bah 2 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Rohaizat

Kuliah Ust Rohaizat Bah 1 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rohaizat Bah 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rohaizat Bah 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Salmi

Kuliah Ust Salmi Bah 1 from joe pg on Vimeo.


KKuliah Ust Salmi Bah 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Salmi Bah 3 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Salmi Bah 4 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Muslim Salleh

Kuliah Ust Muslim Salleh 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Muslim Salleh 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Muslim Salleh 3 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Ahmad Majdi







Read More...

Kuliah Ust Salleh Hamzah

Kuliah Ust Salleh Hamzah 1 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Salleh Hamzah 2 from joe penang on Vimeo.


Kuliah Ust Salleh Hamzah 3 from joe penang on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Rijal

Kuliah Ust Rijal 1 from joe pg on Vimeo.



Kuliah Ust Rijal 2 from joe pg on Vimeo.


Kuliah Ust Rijal 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Kuliah Ust Rohaizat

Kuliah Ust Rohaizat 1 from joe pg on Vimeo.

Kuliah Ust Rohaizat 2 from joe pg on Vimeo.

Kuliah Ust Rohaizat 3 from joe pg on Vimeo.

Read More...

Di sini bermulanya zina

Read More...

Harapan saya terhadap anda semua

Salam
       Antara harapan ann terhdap anda semua.
 - cukuplah mengenali saya sekadarnya. Tidak bertujuan selaian taqarrub ilallah insya Allah. Tak usahlah war-warkankan kebaikan/kelebihan ana(jika itu diangggap sedemikian)kepada org lain. Biarkan depa mendapat info ni dr org lain.
ikhlaskan perbuatan kerana Allah. Kita berkawan, berkahwin, beranak pinak, membuat kerja rasmi dan jemaah semuanya ikhlas kepadaNya
- sedaya upaya mungkin jagalah hati manusia yg lain. Melainkan anda dah cukup mengenalinya. Cthnya; Janganlah mengirim sms tengah2 mlm kepada rakan/org lain. Maybe bagi sesetengah org masa tgh mlm tu(12 mlm - subuh) masa privacy utk dia. Saya kisah
- tidak perlu penghargaan yg melampau. Sekali sekala mungkin boleh. Saya pun manusia. Kekadang baik kekadang jahat. Selalunya jahat le... Hehehe
Untuk diri dia(berehat), keluarga dan Khalik(tentunya). Janganlah ganggu melainkan kes-kes yang betul kecemasan dan perlu disegerakan.

Tazkirah ini  adalah spesifik pada saya dan anda semua amnya.

Maaf jika ada terasa. Boleh hubungi saya personally jika ada yg tak puas hati. Communication amat penting dalam kehidupan dunia n akhirat.

Sekian

Al-faqirah ilallah
Joe Pg

Read More...


Jumpa ulama'(kalu hang anggap dia cam tu) dah kira cukup baik. Jadikan rutin kelaziman. tanya dia nak buat ni syarie' ke dah pun amat baik.

Tapi..


Membaca doa sebelum memulakan upacara meletakkan ancak ke tiang seri salah sebuah rumah Projek Infra Bina Upaya (IBU)-Kampung Guar, Manong

DS Zambry memulakan upacara khurafat tersebut


Merenjis-renjis ancak ke tapak untuk dinaikkan tiang seri

Apa citenye Yob. Takkan Haru Sana Sini pun setuju?

Sumber gambar2 dan berita dari Pas Tambun, Pria Malaya dan Ust Rosli Dhoby


Bila kita semak buku PAFA budak-budak sekolah tertulis perkara yang membatalkan iman seseorang itu ialah melakukan perkara tahyul dan khurafat. Tidak payah rujuk kitab-kitab besar. Sudah terpahat di situ. Sayang sungguh puak-puak sekular yang berselindung di balik Islam ini tanpa rasa segan silu melakukan hal-hal bidaah besar yang boleh menjatuhkan seseorang dalam perkara syirik.

Para ilmuan Islam berbuih-buih mulut mengajar, mendidik masyarakat betapa sesatnya mereka yang terus-menerus melakukan kerja-kerja tahyul dan khurafat ini. Bagaimana orang ramai nak faham Islam jika pemimpin yang mereka lantik, yang nampak berjurus (walau rampas MB dari tangan orang lain secara undang-undang) terus melakukan kerja-kerja yang nyata bertentangan sama sekali dengan ajaran dan kepercayaan Islam ini.

Berdoa Kepada Allah
Inilah penyakit pemimpim UMNO dan komponannya yang selalu mempertahankan adab budaya yang kadang-kadang dicampuraduk dan disesuaikan di antara hal-hal khurafat dengan berdoa kepada Allah SWT. Sedangkan Allah SWT memerintahkan mereka supaya benar-benar menentang syaitan dan sekutunya,, yang tidak lain hanya menyesatkan manusia daripada jalan Allah SWT. Itulah yang diagungkannya. Sementara perintah Allah SWT susah benar hendak diikutnya, undang-undang Allah SWT ditentang sehabisnya dengan pelbagai alasan. Sungguh busuk akhlak mereka ini.

Read More...

Blog akan berubah..

 Saya akan melakukan perubahan besar kepada blog ini. Segala artikel2 terkini dari blog saya yg masih aktif akan dimasukkkan ke sini. Blog ini akan bersifat pelbagai. Politik, ekonomi, agama, negeri dll akan dimasukkan semuanya sekali dalam blog faqir2 ini
  Untuk menjimatkan space dalam blog ini, beberapa artikel yg sudah tiada nilai berita(dari perkiraan saya) akan didelete. Manakala blog2 saya yg lain akan didelete. Artikel-artikel dari  blog-blog lama ini sebahagiannya akan dimasukkan kedalam blog ini. Sebahagian lainnya pula   akan didelete terus. Blogs lain iaitu Ubuntu Untuk Malaysia, Koleksi Video Kuliah, Koleksi Ceramah Politik, Isu-isu berkaitan HPA, Pusat Khidmat Sosial Islam (PAKSI), PAKSI Parit Buntar,Al-faqirah illallah dan Ulasan isu-isu semasa akan didelete kemudian

  Cadanagan dari anda semua untuk memaiki keseluruhan blog ini amatlah dialu-alukan. Kerjasama anda semua atlah dihargai. Sekian Terima Kasih

Read More...

Jawapan bangang atau cerdik?

Sumber asal di kedahlanie.

Saya ringkaskan kepada yg penting sahaja

Jawapan Bangang Seorang Menteri Berkenaan Perbezaan Harga Kereta

Harga Kereta Mahal.. bukan salah Kerajaan..

Jawapan bodoh seorang Timbalan Menteri..

Pengurangan/pembasmian duti import tidak semestinya menyebabkan harga kenderaan menurun. Harga ditentukan oleh pengeluar dan syarikat berdasarkan kuasa pasaran..

Memang. Cuma yang membezakan lagi harganya ialah cukai (saya -duti eksasis/duti kastam?)yang dikenakan oleh kerajaan.  Jika tinggi maka harga kenderaan itu akan  tinggi.. Ada pengeluar atau pengedar yang mahu menyerap cukai yang dikenakan kerajaan itu?? (saya- dah tentulah takde wahai menteri bodoh pian-)

Harga kenderaan mahal…..jangan salahkan kerajaan?

KUALA LUMPUR: Kerajaan tidak seharusnya dipersalahkan mengenai kadar tarif yang tinggi berhubung kenderaan yang diimport kerana banyak faktor lain yang mempengaruhi harga.

Timbalan Menteri Perdagangan dan Industri Jacob Dungau Sagam berkata demikian di sidang Dewan Rakyat hari ini ketika menjawab soalan daripada Ahli Parlimen DAP-Bandar Kuching Chong Chieng Jen.


Beliau menjelaskan bahawa pengurangan atau penghapusan kadar tarif tidak menjamin harga kereta menjadi lebih murah.

"Kadar tetap dan duti eksais untuk semua jenis kenderaan buat masa ini dikekalkan supaya hasil negara tidak terjejas.

"Di samping itu, pengurangan atau pembasmian duti import tidak semestinya menyebabkan harga kenderaan menurun kerana harganya ditentukan oleh pengeluar dan syarikat berdasarkan kuasa pasaran," jelas beliau.

Beliau juga menekankan bahawa kereta buatan tempatan dijual dengan harga yang lebih mahal di pasaran tempatan.

Dasar perlindungan

Chong menuduh kerana kerajaan melaksanakan "dasar-dasar perlindungan"(saya -memang pun)untuk melindungi syarikat seperti Proton dan Perodua.

Ujar beliau, "syarikat-syarikat ini amat merbahaya dan menindas rakyat. Matlamat syarikat-syarikat ini ditubuhkan bukan untuk membawa keuntungan kepada kerajaan tetapi "untuk kepentingan kroni Barisan Nasional (BN) di Proton dan Perodua."

"Akhirnya, rakyat merana. Soalan saya, adakah adil untuk rakyat Malaysia membayar harga kereta yang mahal apabila kroni BN di Proton dan Perodua membuat untung yang banyak? Apa yang kerajaan buat?" soal beliau.

Bagaimanapun, Sagam tetap dengan pendiriannya bahawa sebarang pengurangan duti tidak akan menjamin harga kenderaan yang lebih murah kerana harganya bergantung kepada faktor-faktor lain.

Free Malaysia Today

mahaza said...
Ini yang aku tulis kat sini : http://sedakasejahtera.blogspot.com/2010/10/toyota-vios-di-thailand-antara-rm50.html 1. Vios - kecuali enjin hampir 100% body dibuat di TOYOTA AUTO BODY MALAYSIA di Seksyen 23 yang ditubuhkan pada 2006. Tanya pekerja pertama TABM nih dulu... 2. Kepentingan kroni - proton dan perodua? Dah check kenapa NAZA yang tukar emblem dapat protection - local manufactured vehicle? BULL! Vios lebih local dari keluaran NAZA. Ada tapi kecil; bukan PROTON dan PERODUA. 3. Tanya KENAPA Naza dapat AP yang banyak untuk mengimport kenderaan keluaran TOYOTA yang TOYOTA sendiri tidak dapat AP untuk import seperti ESTIMA atau ALPHARD - AP untuk syarikat yang mendapat hak franchise? UMWT (UMW TOYOTA) tu dapat hak untuk sapa? Citreon? 4. Walau dengan harga sekarang VIOS terpaksa run producion 200% capacity. Ingat kalau VIOS BOLEH dijual pada harga RM70,000 kebawah TOYOTA GROUP taknak? TABM baru run 50% belum 24 hours production lagi. Finally - SEMUA JAWAPAN BULL!
opisboi said...
allo bro! salah satu syarat nak jadi menteri umngok @ bee=eend ialah pandai angguk walaupon salah pandai jilat walaupon benda itu tahik kene bodoh walaupon cerdik sikit dari lembu. itu adalah syarat untuk jadi menteli kat mesia

Read More...