Mengenai ISA

Terima kasih kerajaan(UBN) kerana membebaskan lagi tahanan ISA. Pas ni bebaskan semua tahanan dan mansuhkan terus akta zalim ini.

Ada yg kata ISA perlu untuk keselamatan negara. Menangani pelampau agama, politik, ketenteraan dan sebagainya. Yang uniknya di dunia ni hanya ada 3 negara yg menggunakan akta tahanan tanpa bicara ini iaitu Malaysia, Singapura dan Israel. Amerika juga mengamalkan ISA tapi kem tahanan di luar AS iaitu Guantanamao, Cuba dan Afghanistan.

Kalu yg menggunakan hujah isa perlu untuk melindungi kesucian agama islam, mintak maaf. Dalam Islam pun melarang kita melakukan kezaliman. Tak zalim memenjarakan seseorang tanpa didakwa? 2,6 malahan 8 tahun?

“Maka tetaplah kamu pada jalan yang benar, sebagaimana diperintahkan kepadamu dan (juga) orang yang telah taubat beserta kamu dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya dia Maha melihat apa yang kamu kerjakan. Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan." 113-Surah Hud
Cenderung pun tak boleh beb!

- Pembebasan 13 Tahanan ISA kosmetik murah untuk alih pandangan rakyat
- ISA: Tiga pemimpin Hindraf bebas
- Keluarga pemimpin Hindraf ceria, keluarga muslim kita derita.
- Meneruskan Perjuangan Mansuhkan ISA
- 13 bebas....ISA Igauan Ngeri
- PEWARIS-Bukan takut DEBAT tapi......DEBAT ISA diteruskan
- Desak PAS / PKR sediakan 2 penjihad kerusi

No comments: