Read More...

Read More...

Read More...

Read More...

Ijtima' Tarbawi 2011 - Gua Ikut Enta

Read More...

Ijtima' Tarbawi 2011 - Kuliah TGNA

Read More...

Kenangan Tarbawi 2011

 Pagi Sabtu lepas saya dan 3 lagi rakan menjejakkan kaki ke Taman Melewar. Tumpang member di Hentian Sebelah Behrang Arah Selatan. Sampai jam 3.30 pagi. Solat subuh berjemaah. Selepas kuliah subuh menikmati  Kuliah ar Ruuhiyah oleh al Fadhil TG  Tuan Ibrahim Tuan Man. Selepas itu Taujihat Amal Tarbawi 1 oleh Dr. Mahdi Akif mantan Mursyidul Aam Ikhwanul Muslimeen dan seterusnya hinggalah tamat.
  Dalam proses upload semua video yang telah dirakam. Tunggu

Read More...

Kuliah Dr Jamnul

Read More...

Kuliah Ust Zaki

Read More...

Kuliah Ust Zaki

Read More...

Kuliah Ust Jalal

Read More...

Sudah-sudah la tu YB Zul oii!

 Engkau tak terpilih jadi calon Pas kemudian dipecat dari Pkr setelah menang kerusi parlimen Kulim Bandar Baru, KBB. Lupakanlah semua tu. Semua dah jadi sejarah.
  Apa cerita yang yb pertikai kenapa suami isteri tak dikira liwat jika mai ikut belakang? Tak rujuk dulu alim ulama ke?
  Pastu berkokok kata enakmen hudud pas. Mana enakmen hudud umno, bebas/yb Zul KBB?
  Minta maaf la balik. Yb dah terlanjur dah bercakap benda yang yb tak tahu.

"Maknaya main dubur isterinya tidak dianggap liwat. Jadi saya kata ini Islam ke? Takkan liwat isteri tak dianggap hudud. Sebab prinsip liwat ialah main (hubungan seks) ikut belakang (dubur)," katanya lagi.
Baru kelmarin cerita tentang Yb Zul. Hari ni cerita dia lagi. Hish!

Read More...

Perjuangan Adam

Tertarik dengan video pendek AT nih. Saya sharekan di sini. Moga At boleh hasilkan video kreatif sebegini lagi.


Perjuangan ini takkan berakhir hinggalah kiamat. Kita adalah mata rantai perjuangan. Kita bukanlah yang pertama dan bukanlah yang terakhir

Read More...

Soalan terkini kepada YB Zul KBB

Lama dah tak masuk dalam blog YB Zulkifli Kulim Bandar Baru nih. Ahli Parlimen yang saya undi dan membantu dia menang dalam pru 2008 dulu. Apa khabar dia sekarang. Ini adalah komen saya yang terkini. Tak tahulah sama ada akan dilulus siar atau tidak. Tunggu...

Tak tau la kalu komen ni akan dilulus siar atau tidak.
YB sebagai MP Kulim Bandar Baharu
- tak pernah sekali pun saya dengar YB buat jamuan raya kat KBB.
- kenapa lama tak dengar yb luah masalah penduduk KBB dalam blog. Dulu ada gak. Sekarang depa semua dah senang kot?
- mana pi Pusat Khidmat yb la ni. Yang kat Kulim tu dah lama tutup dah.
- semenjak yb jd dap(dok atas pagar/bebas) semua tulisan yb prejudis. Kenapa ya?
Kalu yb sudi tolong siarkan dan jawab soalan saya ini.

Read More...

Kuliah Sheikh Rohimuddin



Read More...





Read More...

Kuliah Ust Zaki Bukit Besar



Read More...

Kuliah Ust Zaki


Read More...

Kuliah Ust Farid


Read More...

Soal Jawab Tentang Tudung

P/s: Sila ambil pengajaran!

Dari Dunia Caca Marba

Read More...

Kuliah Ust Badrul


Read More...

Kuliah Ust Muaz Baling


Read More...

Kuliau Ust Zul Zainon


Read More...

Kuliah Ust Marwansyah


Read More...

Sesi perbincangan dua ahli Perkasa dengan Mat Sabu.

Nilaikan sendiri

Read More...

Bila hidayah tiba...

 Ada orang islam dari lahir hinggalah ke mati. Ada yang islam lahir, tersesat di pertengahan jalan namun sempat bertaubat sebelum maut.
 Iwan Syahman dulunya cukup dikenali sebagai artis dangdut(Iwan Dangdut). Bila hidayah datang mengetuk hati, dangdut ditinggalkan. Alhamdulillah



Read More...

PR 2X5 je dengan BN...

   BN berjaya meluluskan Rang Undang-Undang Perbadanan Pembangunan Kampong Bharu 2011 apabila rang undang-undang itu diluluskan menerusi undi belah bahagian.
 72 bersetuju manakala 28 lagi tidak bersetuju. Mana pergi MP PR yang lain.  Dulu kita kalah tipis dengan BN (66-63). Kali ini kita kalah lagi(dulu 63 kini cuma 28 je?). Malah lebih teruk.
 Kita faham MP PR(BN pun sama kot) ni sibuk. Tapi takkan sidang parlimen ramai sangat tuang. 42 MP PR tuang pi parlimen?
 Aku kecewa 2 kali. Pertama ketika kalah 66-63. Kali ni kalah 72-28. Amat kecewa

Read More...

 Samada kita adalah pengurus besar(MD) sebuah syarikat atau seorang pencuci longkang. Asalkan kita makhluk/manusia, kematian pasti tiba...
  Steve Job memang dikenali kerana ciptaannya (iPhone dan iMac) yang mencipta revolusi dalam dunia komputer. Dia akhirnya pun mati.

    Steve Jobs

  Kita pun akhirnya pasti akan mati. Di manakah tempat akhir kita?

Read More...