Apakah dia 6 tuntutan Bersih II?

Bersih satu dulu ada 4 tuntutan iaitu mendaftar pengundi automatik, penggunaan dakwat kekal, penghapusan undi pos dan kebebasan media.

Bersih II plak tambah lagi dua iaitu masa berkempen dan perbelanjaan pilihan raya termasuk penyelewengan penggunaan harta kerajaan.

Jadi 6 tuntutan Bersih II ialah
1.  Pendaftaran pengundi automatik
2.  Penggunaan dakwat kekal
3.  Penghapusan undi pos
4.  Kebebasan media.

5.  Masa berkempen yg cukup
6.  Perbelanjaan pilihannraya
5 dan 6 adalah tuntutan yang baru dalam Bersih II

Dari saya
- Kita dah ada pengalaman sertai bersih. Depa plak ada pengalaman halang demo. Jadi? Lawan tetap lawan


BERSIH2 : 4 tak cukup maka tambah lagi 2 agar jadi 6..!!!

BERSIH pelawa BN sertai Perhimpunan Rakyat

Read More...

FB Bersih II

Terjumpa FB Bersih II di sini. Kalu ada sesapa yg rajin buat imej pelbagai saiz tempek ke blog lagi cantik. Boleh buat script countdown Bersih II amatlah baik

Read More...

Apa kata Mat Saleh ni tentang isu Lynas?


Senang nak faham. Dia cakap BM

Read More...

Terima Kasih Kerajaan


- Gula naik sempena ulangtahun umno ke 65. Tahniah!
- Subsidi gula dapat jimat RM116 juta. Bagi kat Permata ke? Tahun Lepas je Permata dapat belanjawan RM111 juta. Baguslah...
- Subsidi diberikan kepada semua rakyat. Geran per kapita negeri diperintah PR
sengaja dilewat-lewatkan. Royalti petroleum Terengganu jadi wang ihsan bila Pas perintah. Jadi royalti pula bila Umno kembali berkuasa. Okeylah tu. Kan?

Read More...

Menanti Bersih II

Sementara menanti tibanya hari tersebut, kita layan dulu kenangan bersih 1




video lawak dari Hanief





Lawak Dari Zam Mamak. Election jadi erection. Hahaha


Dari saya
- Hampir 5 tahun telah berlalu. Ianya kini akan kembali, Insya Allah. Persiapkan mental dan fizikal penyokong kebenaran untuk menghadapinya sekali lagi.

Artikel kenangan Bersih 1
- Himpun tetap himpun
 

Read More...

Dua peragut bermotor ditewaskan oleh seorang pejalan kaki.



"Cegahlah kemungkaran mengikut kemampuanmu"

Read More...

Kuliah Ust Rijal


Read More...

Kuliah Ust Indon

Read More...

Kuliah Ust Hashim Wasoh


Read More...

Mahalnya nilai kemaafan...

Akhirnya JK Pemilihan PAS meminta maaf. Bukan hanya satu nama tercicir tetapi 5 nama.
 Dah mengaku salah tu baguslah. Namun jika Pengerusi kaya jiwa letaklah jawatan segera. Bagi pada orang lain yang kendali pula.
  Tak naklah pulak bila umum keputusan, yang kalah menang. Yang menang pulak kalah.
 Tolonglah kerja secara profesional brother!
 

Read More...

Apa la punya statement ni...

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang juga ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad mendapat pencalonan yang banyak dan layak bertanding AJK PAS Pusat pada muktamar kali ini tetapi namanya tertinggal dalam senarai yang diedarkan semalam.
Menurut pegawai JK Pemilihan PAS Pusat, nama Dr Dzulkefly tertinggal dalam senarai tersebut akibat salah faham. "Nama dia ada, cuma tertinggal dalam senarai yang kita edarkan. Dia dapat banyak pencalonan," kata pegawai berkenaan. Camna hangpa buat kerja ni? Iskh iskh iskh
Ia berlaku apabila nama beliau bertukar dengan seorang lagi calon yang bernama sama tetapi dieja dengan cara berlainan. Jadi Zulkifly Johor ni layak bertanding ke tak? 82 atau 83 org calon ajk pusat?

Sumber dari Harakah BM (Lama dah aku x jengok masuk)

- Bila kejap ada, kejap takde (cam iklan chipsmore plak)

Kata-kata dari saya
"Memang PAS ni pun banyak kelemahannya, Namun inilah satu-satunya parti islam terbaik yg kita ada"

Read More...

Ciri-ciri pemilihan ajk PAS pusat

CALON PANDAI CERAMAH: Asalkan calon itu pandai berceramah dan pandai buat lawak dalam ceramah.

CALON SATU NEGERI: Ada perwakilan yang mengundi calon dari negerinya kerana katanya, mudah sikit kalau nak ‘sign’ apa-apa dokumen sebab berada dalam satu negeri.
CALON LAMA: Orang lama senang berkira, dah lama kenal dan senang untuk diajak datang berceramah ke kawasan.
CALON USTAZ: Kalau bukan ustaz, ‘kepimpinan ulama’ di dalam PAS terjejas.
CALON BEKAS PEGAWAI TINGGI KERAJAAN: Pegawai tinggi kerajaan ada nama, ada pengaruh dan sedap kalau diperkenalkan di dalam majlis ceramah.
CALON YB: Biasanya YB ada duit. Kalau dia terpilih sebagai pemimpin tentu mudah untuknya menjalankan tugas-tugas parti.
CALON ADA GELARAN: Tentu nama yang ada gelaran sedap ditulis dan sedap disebut dan menimbulkan kebanggaan penulis atau penyebut.


Tambahan dari saya
- Calon tu pro UG atau PR?
- Calon tu dah teruji belum. Jadi pembangkang di dun/parlimen. Rajin turun tak demo dan naik mahkamah

Read More...

 Pelik gak dengan pengumuman senarai calon yg layak bertanding pada muktamar PAS pusat nanti. Kenapalah

- tak umum bilangan pencalonan bagi setiap jawatan. Nanti calon yang dicalonkan mudahlah nak buat keputusan nak bertanding ke tak. Kalu satu pencalonan je, baik tarik diri
- 28 kawasan tak hantar pencalonan? 6 pencalonan ditolak? Nibong Tebal, Parit Buntar dan Bandar Baharu masuk dalam kategori mana? Dah la tak bagitau nama kawasan-kawasan tersebut. Pelik la..
- dari 82 calon tiba-tiba jadi 83 calon untuk naib presiden. Setelah ada yang pelik mengapa Dr Zulkifly tak dicalonkan. Apsal jadi camni? Kesilapan besar ni walaupun satu je nama yang tak masuk...

Kesian pas ni. Rumah baru nak buat tak siap lagi, pahat masih berbunyi


- Apa jadi sampai 28 kawasan tak hantar pencalonan ni?
- Pemilihan PAS, Mengapa Tiada Ketelusan?
- Kejutan ker bila 28 kawasan PAS tak hantar pencalonan ?
Memang kejutan la bro
- Macam Mana Pemimpin PAS Terpilih?

Bagi saya
- kita dok kata umno zalim, ni banyak sembunyikan fakta yg patut diketahui ahli/orang awam ni camna? 2x5 @ 5x2
- tegur pas ikut saluran yang ada. Dah semua saluran takde kesan. Gunalah saluran blog plak. Tegur ikut saluran nanti kata kita masih beringus, ngaji kat u mana dan lain-lain. Boleh pedih telinga nak bawak gaduh. So tulislah kat blog.
- saya ahli pas cam cenangau, albanjari dan ust zolkarnain. Blog nilah saluran kami nak tegur. Bukan marah tapi sayang...




Read More...

Kuliah Dhuha Sirah pada Cuti Wesak minggu depan

PAKSI Kawasan Kerian akan mengadakan Kuliah Dhuha Sirah  pada minggu depan. Maklumat lanjut sila rujuk pada imej di bawah.



Kuliah(masuk siri II) ini merupakan kuliah tambahan kepada kuliah tetap mingguan yang diadakan pada setiap minggu.

Setiap Jumaat Kuliah d di Balai Penghulu Mukim Bagan Samak, Parit Nibong, Bandar Baharu Kedah.

Setiap Sabtu di Dewan Kolej Komuniti, Bandar Baharu, Kedah

Setiap Ahad di Dewan JKKK, Simpang Tiga, Nibong Tebal, Pulau Pinang. 

Semua kuliah pada 9-11 pagi. Setiap minggu terdapat seorang ustaz yang membawakan kitabnya sendiri. Kita yang digunakan ada dijual semasa kuliah.

Read More...

Kuliah Ust Zulkifli






Read More...

Ceramah Ust Sharil Long



Read More...

Ceramah Bob Lokman



Bob menjawab isu dalam Utusan Meloya Bila Awie marah Bob



Screenshot dari UM


Read More...

Politik adalah persepsi

Kadang-kadang susah nak faham. Seolah-olah kebenaran itu hanya benar kalau ia berlabelkan Pakatan. Yang baik itu dari Pakatan, yang lain semua buruk.

Sekarang ini, orang-orang PKR dah tak mau tegur aku. Tengok muka aku pun depa berpaling. Nasib baik la ada member-member dari Pas yang masih bersimpati dengan aku.

Orang mula kenai nama aku bukan pasai aku ahli PKR, tapi pasai kuat kutuk Pas. Tahun 2005-2006, dimana ada Matsamankati, disitu ada GAP (Gerakan Anti Pas). Sekarang GAP dah masuk Umno dan jadi Gerakan anti PKR, tapi aku masih tang tu jugak.


Aku kutuk Pas masa tu sebab aku nak BA menang. Tahun 2004, Pas kehilangan Terengganu, dan Kelantan cuma tinggal majoriti 2 kerusi saja. Tengah hangpa teruk, aku kutuk supaya berubah, tapi bila dah menang, itu hangpa punya pasai la. Bukan aku nak mintak balak. Yang tu pun tak boleh ka?

Apa yang aku nampak, Pakatan dah mula nak jadi macam Barisan Alternatif selepas 1999.

Selepas 1999 dimana Pas menang di Kelantan dan Terengganu, Haji Hadi jadi Ketua BA dan juga Menteri Besar Terengganu. Haji Hadi buat apa yang dia suka, mungkin kerana merasakan Pas dah kuat sangat. Apa yang dia buat, tak perlu perbincangan dengan Keadilan atau DAP. Apa kata Hadi, Keadilan dan DAP kena ikut. Haji Hadi tak boleh ditegur. Sapa yang mengkritik dianggap menentang perintah Tuahan dan Sunah Rasul. Sapa yang mengkritik Pas dianggap menentang Islam. Akhirnya DAP keluar dari BA.

Sebelum PRU 2004, Haji Hadi melancarkan Konsep Negara Islam. Keadilan bantah, tapi Haji Hadi tak peduli. Dan konsep Negara Islam tu pulak bukan diperbincangkan dengan para ulama…cuma ambik sana sikit, sini sikit, terutama mengikut fahaman Haron Din, maka jadilah Konsep Negara Islam. Akhirnya Keadilan tak setuju. PRU 2004, lingkup. PKR cuma tinggal satu kerusi Parlimen, Pas kehilangan Terengganu, manakala Kelantan cuma berbekalkan majoriti 2 kerusi.

Dari situ kita bina balik. Dan akhirnya kita mampu mendapatkan 5 negeri.
Tapi sekarang ni, Anwar pulak mengambil tempat Haji Hadi. Anwar pun dah mula ubah perangai. Tak boleh dikritik. Maklumlah Utusan Tuhan untuk rakyat Malaysia. Apa yang Anwar cakap mesti ikut. Sapa yang tak suka boleh keluar parti!!

Kalau dulu, Haji Hadi melancarkan Konsep Negara Islam, sekarang Anwar melancarkan Buku Jingga. Sapa yang buat buku Jingga? Adakah dipanggil pakar-pakar ekonomi dari ketiga-tiga parti untuk berbincang?
Bila aku baca buku Jingga, aku tidak terkesima. Macam manifesto pilihanraya. Dan aku tak silap, sebab yang buat tu bukan pakar-pakar ekonomi dari Pakatan Rakyat, tapi cuma empat orang pegawai-pegawai Anwar yang diketuai oleh Rafizi Ramli. Dan dibuat secara-tergesa-gesa.

Buku ini kemudian dikatakan hasil Pakatan Rakyat, sedangkan Pas dan DAP tidak turut serta semasa membincangkannya. Tapi pasai tak ada sapa yang berani menentang cakap Anwar, Pas dan DAP juga ikut bersetuju.

Yang terbaru, soal kabinet bayangan Sarawak. Pas, PKR dan DAP Sarawak dah setuju.(disini) Depa pun buat pengumuman. Tup-tup, Anwar tak setuju, dan dia kata kabinet bayangan itu hanyalah cadangan dari DAP. ( disini). DAP pulak balas balik dan menjelaskan kedudukan sebenarnya. (disini)Sapa yang tipu?

PKR menjadi semakin lemah kerana semuanya kena ikut cakap Anwar. Barisan Alternatif menjadi lemah sebab semuanya kena ikut cakap Haji Hadi. Apakah Pakatan juga tidak boleh jadi lemah kalau semuanya kena ikut cakap Anwar?
Aku bukan bercakap tentang kebenaran. Aku cuma menulis berdasarkan persepsi.

MSK


Artikel asal di Blog Malaysia TImes

Mana yang saya boldkan tu saya setuju dengan pendapat MSK. Ingin komen/sokong/bangkang? Silakan...

Read More...

Tobatlah wahai ais krim...



Datuk T hanya suruh wartawan teka pelakon seks rupanya

Read More...

Kuliah Ust Farid







Read More...

Kuliah Ust Roslan









Read More...