Meh mula pakat cula undi da...

SPR telah mengeluarkan SEMAKAN RANG DPT SUKU PERTAMA TAHUN 2010. Sila semak bagi pengundi yang baru mendaftarkan diri. Bagi Cawangan/ranting, kawasan/cabang sila buat kerja sekarang. Masa ni la nak buat bantahan. Dah warta tak guna dah.

SPR juga telah mengeluarkan semakan pemilih berusia 85 tahun. Sila semak. Elakkan orang mati datang sebagai pengundi hantu dan mengundi UBN

Read More...

Kita telah tewas namun akan bangkit semula...

Keputusannya telah diketahui. UMNO APCO kembali menguasai Hulu Selangor. Takpalah. Memang dari segi ramai(penamamaan calon dan kempen) kita telah menang. Kuantiti tidak semestinya menjamin kemenangan


Sekarang sesi muhasabah pasca PRK. Kaji punca2 kekalahan. Pergantungan kita pada Allah, kerjasama parti, gerakkerja pilihanraya dan lain-lain.

Parlimen Sibu merupakan peluang terbaik untuk memperbaiki segala kelemahan. Insya Allah.

p/s: Banyak janji Najib ditaburkan. Antaranya peruntukan 3 juta ke sekolah Cina(tak ingat nama) jika BN Menang. Nah masanya anda kotakan janji. Kalu PR menang selepas ini kita cuma menuai hasil janji BN

Janji manismu

Read More...

Peneroka Sg Buaya dapat durian runtuh?

100 peneroka akan menerima RM5 juta. Setiap seorang akan mendapat RM50 ribu.

Nak terima? Terimalah. Memang hak hangpa. Cuma adakah ini ikhlas. Atau ada udang balik mee? Semata-mata PRK Hulu Selangor?

Tak pegang semua duit tu jangan percaya. Janji nak buat exit Sg Buaya pun sama. Masa PRK Pendang 2002 dulu depa janji nak buat exit Pendang. Hampir 5 tahun baru siap. Kalu duit lagilah jangan caya kat pauak2 ni

Read More...

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilarang menyampaikan ceramah atau kuliah Maghrib di mana-mana masjid dan surau di Hulu Selangor

Sepenuhnya

Takpalah depa tak bagi. Gunakan apa yg boleh. Atas lori, atas pokok pun gunakanlah.

Takda masalah. Tinggal 1 setengah hari lagi. Kita buat kuliah maghrib/subuh/zohor/asar/isyak kat pasar malam, dewan org ramai hatta bawah/atas pokok sekalipun.

Tajuk kuliah/tazkirah.
Bagaimana memilih pemimpin? 

Nik Aziz tak boleh...Najib?????

Read More...

Sendal Gusi

Teringat kata-kata Ust Ismail Kamus.


Rakyat miskin fikir "dapat ka aku nak makan"

 Rakyat kaya/sederhana berfikir "apa aku nak makan".



Pemerintah pula berfikir "sapa aku nak makan"


Gambar dicedok dari blog Hanief. Toce3

Read More...

Lagi tentang Arak di Malaysia


 Carlsberg Malaysia telah mengeluarkan Laporan Tahunan Syarikatnya. Yang menariknya dari 30 pelabur terbesar, PERKESO/SOSCO menggungguli 2 tempat dalam senarai 30.




Apala nak jadi dengan Malaysiaku? Kalu korang nak bukti meh download pdf dia kat sini.

Musykil la. Kita melondehkan aib org yang lama xpa. Nih aib yg terang-terang nih camna plak? YB Zul xnak ulas ka?

Read More...

Meh layan nostalgia 70 dan 80 an



Tak faham saya
 - iklan ke 4(minit 1:49). Guiness Stout baik untuk anda?

p/s: Iklan ini ada kena mengena dengan PRK yang bakal berlangsung. Ianya memang disengajakan


Apa ulasan YB Zul(aku salah sorg pengundinya) tentang iklan ni?
Kan YB ni tak kira siapa dalam isu islam ni. Mai la ulas sepatah dua

Read More...

Alhamdulillah. Beras Padu hidup semula

 Beras Padu telah hidup semula. Sila klik di sini.

Makasih bebanyak kepada Sebol dan semua yang terlibat.  Jazakallah

Read More...

Ceramah Politik Hulu Selangor

Antara ceramah politik amanu. Perkauman dan menghina peribadi..




Read More...

Satu lagi detik hitam kepada perundangan islam

Dengan keputusan mahkamah(walaupun memang tak mengharap sangat) kelmarin  maka terbuktilah. Walaupun ada peruntukan untuk qazaf, mahkamah tinggi syariah(islam ada tinggi?) menolak Saiful untuk didakwa qazaf. 

Apa lagi yg boleh diharap dengan Mahkamah Syariah? Kes liwat Anwar pun walau ada peruntukan dalam enakmen syariah wilayah pun dibicara di mahkamah sivil. Qazaf juga terima akibat sama

Read More...

Undilah kati

Sempena prk di Hulu Selangor nanti

Read More...

 Saya pernah mengulas isu peneroka Felda Sg Buaya dalam blog(lama) saya dahulu. Isu lama. Masih tak selesai-selesai lagi. Kali ini ia dialunkan lagi.

   
Peneroka Sg Buaya harap BN selesai isu pampasan? Daripada 100 org yang dizalimi, 13 orang telah meninggal. Isu ini timbul sekali lagi kerana PRK Hulu Selangor. Kalu xde prk?

Alhamdulillah. Bapa saya x jadi jutawan(x ketahuan?). Jadi cam Sg Buaya. Yang pedajai depa sapa. X MB Selangor dan adun depa sendiri. Kalu dia jadi calon BN apa la dia nak jawab ye?
    
Satu je nasihat saya. Jangan mengharap pada janji UBN ni dalam isu ni... Berapa kali lagi nak kena tipu?

Read More...

Munajat Kesyukuran

Munajat Kesyukuran

Ya Allah...
Engkau ciptakan kami dari segumpal darah
Engkau ciptakan kami dari segumpal daging
Engkau ciptakan kami dari tulang belulang
Engkau ciptakan kami menjadi manusia

Kini hati kami Kau hidupkan
Kau tiupkan ruh ke dalam hati kami
hingga kami menjadi manusia yang sempurna
yang bisa melihat
yang bisa mendengar
yang bisa berkata-kata
yang bisa merasa

Demikian sempuranya Kau ciptakan kami
hingga kami lupa bahwa kami diciptakan olehMu
Demikian sempurnanay ciptaanMu ini
hingga kami tak menyadari
bahwa kami adalah ciptaanMu
hingga kami tak merasa
bahwa diri kami diciptakan dari ketiadaan
hingga kami tak menyadari bahwa kami diciptakan hanya dari setets air yang hina
Duhai Yang Maha Sempurna...
Saat ini kami mengakui
bahwa Engkau yang menghidupkan kami
bahwa engkaulah yang memberikan penglihatan kami



Allahuma ya Allah...
inilah kami yang senantiasa lupa
bahwa hidup kami adsalah milik-Mu
mata kami adalah milik-Mu
telinga kami adalah milik-Mu
jiwa kami adalah milik-Mu

Duhai Tuhan pemilik Langit dan bumi...
Duhai Pemilik semesta Raya...

Allahumma ya Allah...
Kami bersyukur kepada-Mu
alangkah banyak nikmat
yang Engkau curahkan kepada kami
Engkau beri kami nikmat iman
Engkau beri kami nikmat Islam
Engkau beri kami nikmat Ihsan
tetapi kami sangat sedikit bersyukur kepadaMu

Wahai Allah yang Maha Bijaksana...
Ampuni kami yang hanya bersyukur
apabila mendapatkan kesehatan
apabila mendapatkan makanan
apabila mendapatkan harta
apabila mendapatkan jabatan
apabila mendapatkan penghargaan
tetapi tak pernah bersyukur jika mampu melaksanakan
sholat berjamaah, bersedekah, berzakat
berpuasa dan berhaji

Ya Allah...
Kami tak pernah bersyukur dengan memiliki Nabi Muhammad
tak pernah bersyukur menjadi umat Nabi Muhammad
tak pernah bersyukur bahwa kami dilahirkan sebagai islam
tak pernah bersyukur bahwa kami telah dikaruniai islam

Allahumma ya Allah...
Ilhamilah kami kesyukuran menerima nikmat-Mu
terlalu sedikit syukur kami dibanding rahmat-Mu
terlalu sedikit doa kami dibanding berkah-Mu
kami hanya ingin bersujud ya Allah
kami hanya ingin bersyukur ya Allah
maka terimalah sujud ini
sebagai ungkapan rasa syukur kami
dan ungkapan permohonan ampun kami
Ya Allah Yang Maha Menggenggam jiwa
ijinkanlah permintaan kami
Ridhai amal ibadah kami
tanpa ridhaMu, semua tak berarti
tanpa ridhaMu, semua tak bermakana

Ya Samii Ya Basiir...
Ya Zaljalaali wal ikhram
wahai Allah yang Maha Hidup, Maha Pemberi nikmat..
kami berlindung denagn keagunganMu
kami berlindung dari lupa mengingat namaMu dan menyebut namaMu
serta berpaling dari mensyukuriMu

Ya Allha...
kami mohon padaMu
Tunjukilah kami jalan yang lurus
atas langit yang Engkau tinggikan
ats gunung-gunug yang engkau pancangkan
atas alam semesta yang Engkau bentangkan
atas bintang-bintang yang Engkau tebarkan

Ya Allah...
sungguh kami sering luput
mensyukuri hidup kami
mensyukuri setiap helaan napas kami
mensyukuri apapun yang Engkau berikan
tunjukilah kami cara bersyukur kepadaMu ya Allah...

ya Allah...
Limpahkanlah
hati yang penuh kesyukuran
ucapan yang penuh kesyukuran
sikap yang penuh kesyukuran
langkah yang penuh kesyukuran
karena kami mengakui tanpa tuntunanMu,
kami lemah,
kami lalai,
kami hina...

ya Allah...
hari ini kami mengakui
bahwa Engkaulah sebesar-besar pemberi karunia
Kami bersyukur ya Allah
atas bumi yang Engkau hamparkan

Ya Allah ya Rahmaan ya Rahiim...
kami ikhlas ya Allah dengan kehidupan kami
kami sadar hidup kami singkat
kami sadar hidup kami sementara
Karena itu curahkan ke dalam hati kami iman
tentramkanlah hati kami dengan hanya menyebut namaMu
tentramkanlah kami dengan mengingat Engkau
Duhai Engkau kekasih hati
Duhai Ar Rahmaan Ar Rahiim

Petikan dari Buku Munajat Suara Hati oleh Dr Ary Ginanjar Agustian.
Diterbit oleh ARGA Publishing
Cetakan ke 11 2009. Muka surat 63-71

p/s: patah perkataan Indonesia saya tukarkan ke BM

Read More...

Munajat Kesabaran

Bismillahirrahmaanirrahim,


Duhai Tuhan pemilik langit dan bumi
Duhai Tuhan Nabi Adam
Duhai Tuhan Nabi Nuh 
Duhai Tuhan Nabi Ibrahim
Duhai Tuhan Nabi Musa
 Duhai Tuhan Nabi Isa
Duhai Tuhan Nabi Muhammad SAW 
Duhai Rabbul alamin Tuhan pemlik alam semesta
Yang tidak pernah mati
Yang senantiasa kekal


Allahumma ya Allah
Curahkan kami kesihatan
Agar kami mampu menjalankan amanah-Mu
Curahkan kami keteguhan
agar Kami mampu tegar menerima amanah-MU
Curahkan kami kesabaran
agar kami mampu menerima segalanya
Lapangkan hati kami
agar kami ikhlas menerima tugas-tugas-Mu


Ya Allah ya Shabuur
Sabarkan kami 
seluruh keluarga kami 
seluruh kerabat kami
Agar redha menjalani kehidupan kami ini

Tanpa pertolongan-Mu ya Allah
kami tak akan sabar 
menjalankan amal ibadah kami 
memikul amanat-Mu
menerima cobaan-Mu 
menjalankan semua perintah-Mu 
meninggalkan larangan-Mu
tak kan mampu membuat kami masuk surga

Karena itu ampunilah kami
Maafkanlah kami
Karena sesungguhnya Engkau Maha Penerima Ampun 
dan Maha Penerima Taubat


Ya Allah
beri kami kesabaran seperti sabarnya 
Nabi Ibrahim tatkala diuji kecintaannya
Nabi Ismail tatkala hendak dikorbankan 
Nabi Yunus tatkala dilempar ke tengah lautan 
Nabi Yusuf tatkala dipenjara
Nabi Ayub tatkala menderita rasa sakit 
Nabi Muhammad tatkala menegakkan ajaran-Mu

Tapi kami tak boleh melihat-Mu
Mata kami telah tertutup 
Telinga kami telah tertutup 
Apabila tidak Kau ampuni
Apabila tidak Kau buka mata hati kami 
niscaya kami buta di padang Mahsyar

Jangan biarkan kami merangkak-rangkak
di padang Mahsyar 
Jangan biarkan kami meratap-ratap 
melolong di padang Mahsyar

Kami hamba yang tak pernah bersyukur
Kami hamba yang jarang memohon ampun 
Kami hamba yang jarang bertasbih pada-Mu

Allahumma ya Allah
Sucikan kami kembali 
Sucikan kedua orang tua kami kembali ya Allah 
Sucikan seluruh anak-anak kami kembali ya Allah
Sucikan makanan yang kami makan 
Sucikan rezeki yang kami pergunakan 
Sucikan mata dan telinga kami
Sucikan kaki dan tangan kami 
yang telah terlanjur kotor 
berlumur dosa dan kemunafikan


Allahumma ya Allah
dalam sisa umur kami ini 
izinkan kami memuliakan nama-Mu 
Berikan kami kesempatan ya Allah
Kami hamba-Mu yang hina dina 
Tak pantas menerima amanah ini

Ya Allah lindungilah kami
Apabila kami masih munafik cabutlah kemunafikan ini 
Apabila kami masih kufur angkatlah kekufuran dari hati kami
Apabila hati kami tidak bersyukur
tiupkan rasa syukur di hati kami 
Apabila hati kami tidak sabar 
Limpahi kesabaran di hati kami


Ya Allah
kami tahu Engkau akan memberikan cobaan pada kami
dengan sedikit ketakutan
dengan sedikit kelaparan 
dengan sedikit kekurangan harta dan jiwa
dan sedikit kekurangan buah-buahan

Untuk itu ya Allah
limpahkan kesabaran pada kami 
karena kami tahu ya Allah 
banyak tentangan yang kami hadapi
 banyak cobaan yang menimpa kami 
tetapi sedikit sekali kesabaran kami

Ya Allah ampuni kami
yang tak mampu menjadikan shalat dan sabar  
menjadi penolong kami

Ya Allah ampuni kami
yang senantiasa meminta disegerakan 
terkabulnya doa-doa kami
 Ya Allah ampuni kami
Petikan dari Buku Munajat Suara Hati oleh Dr Ary Ginanjar Agustian. 
Diterbit oleh ARGA Publishing
Cetakan ke 11 2009. Muka surat 52-57

p/s: patah perkataan Indonesia saya tukarkan ke BM

Read More...

Munajat Persaksian

MUNAJAT PERSAKSIAN

Ya Allah
Kami tahu Engkau melihat kami
Meski mata kami tak mampu melihat Engkau
Kami tahu engkau mendengar kami
Meski telinga kami tak mampu mendengar Engkau
Namun hati kami merasakan kehadiran-Mu

Kami tundukkan kepala kami
Kami tundukkan bahu kami
Kami mengakui Engkau pencipta kami

Ya Allah Ya Rahmaan Ya Rahiim
Kami bersaksi bahwa Al-Qur’an-Mu benar
Kami bersaksi bahwa Nabi Muhammad-Mu benar
Kami bersaksi bahwa para Nabi dan Rasul-Mu benar
Semua mengajarkan tentang Engkau Ya Allah
Semua telah mengajarkan nama-nama Engkau
Semua telah mengajarkan kemuliaan Engkau
Kami bersaksi bahwa tidak ada Tuhan melainkan Engkau
Dan Nabi Muhammad adalah utusan-Mu

Asyhaduallaa ilaaha illallah
Wa asyhaduanna Muhammadarrasulullah

Kami berkumpul semata karena panggilan-Mu Ya Allah
Jangan biarkan kami mencintai dunia
Jangan biarkan kami mencintai diri kami
Melebihi cinta kami kepada Engkau

Allahumma Ya Allah
Berilah kami kekuatan
Berilah kami petunjuk untuk menjalani sisa kehidupan ini
Di jalan yang lurus
Di jalan yang telah Engkau berikan tuntunan
Agar kami mampu berjalan mengikuti kehendak-Mu

Ya Allah
Palingkan kami apabila kami salah
Halangi kami apabila kami salah
Tutup mulut kami apabila kami salah
Luruskanlah hati kami apabila kami salah
Ingatkan kami Ya Allah
Tanpa Engkau niscaya kami akan tersesat
Tanpa Engkau
Niscaya kami akan terjerumus ke dalam neraka
 Bimbinglah kami Ya Allah Ya Rahmaan

Allahumma Ya Allah
Saat ini
Izinkanlah kami merasakan kebahagiaan
Kebahagaiaan yang dirasakan Nabi Muhammad
Merasakan kedamaian
Ketika berjumpa dengan-Mu
Sirami kami rasa cinta dan kenikmatan
Seperti kenikmatan yang Engkau berikan pada Nabi Muhammad
Ketika berjumpa dengan-Mu
Siramilah hati kami dengan karunia dan rahmat-Mu
Penuhi hati kami dengan cinta kepada-Mu

Ya Allah
Jangan biarkan hati kami kosong
Isilah dengan Asma-Mu
Isilah dengan Tauhid-Mu
Karena itu sirami hati kami dengan cinta-Mu
Sirami kami dengan Kasih-Mu
Agar hati kami tenteram di tengah berbagai ujian
Agar hati kami senantiasa merasa
Berkecukupan di tengah kekurangan
Dan agar hati kami damai di tengah marabahaya
Harapan kami hanya Engkau Ya Allah
 Kekuatan kami hanya Engkau
Harta kami hanya Engkau

Allahumma Ya Allah
Mohon kiranya Engkau kabulkan permohonan kami
Berilah kami kekuatan
Semoga keyakinan Nabi Muhammad merasuk ke dalam hati
Keyakinan yang tidak boleh  ditukar denganm dunia
Keyakinan yang tak boleh ditukar dengan kemilauan harta
Keyakinan akan
Kenikmatan berjumpa dengan-Mu Ya Allah

Allahumma Ya Allah
Jadikan kami penghuni syurga-Mu
Tempat mengalirnya kebahagiaan yang tak terperi
Kedamaian yang tak pernah terbayangkan
Berjuta kebahagiaan
Berjuta kedamaian
Berjuta kenikmatan
Berjuta keindahan

Duhai Allah
Ketika kami berpulang kepada-Mu
Kami ingin berkumpul kembali di Jannatun Naim
Berjumpa di surga Firdaus-Mu
Kami akan terus berjuang
Karena janji-Mu adalah benar
Balasan surga adalah sebuah kepastian

Duhai Allah
Izinkan kami berjumpa dengan Nabi Muhammad
Melihat wajah Nabi Muhammad
Seterang cahaya rembulan

Ya Allah
Izinkan kami kelak berkumpul
Bersama-Mu
Bersama para Nabi-Mu
Bersama para Rasul-Mu
Di tempat yang abadi selama-lamanya
A M I N . . .

Petikan dari Buku Munajat Suara Hati oleh Dr Ary Ginanjar Agustian.
Diterbit oleh ARGA Publishing
Cetakan ke 11 2009. Muka surat 7-13

p/s: patah perkataan Indonesia saya tukarkan ke BM

Read More...

Munajat Pembuka

Sinopsis Buku:
Seringkali saat berdoa kita sukar untuk mengungkapkannya  kata-kata. Buku yang berisi rakaman munajat dan renungan Ary Ginanjar Agustian ini dapat menyentuh dan menginspirasi anda untuk berkomunikasi dengan Sang Pencipta.



Munajat pertama


MUNAJAT PEMBUKA

Ya Allah
Segala puji hanyalah milik-Mu
Segala keagungan hanyalah milik-Mu
Engkaulah pemilik kehidupan
Kami angkat kedua tangan kami
Kami memohon petunjuk-Mu
Kami mohon bimbingan-Mu
Kami mohon tuntunan-Mu
Curahkan hidayah dan inayah-Mu
Guncangkan dada kami dengan nama-Mu
Penuhi dada kami dengan nur-Mu
Sinari kami dengan gemerlap asma-Mu

Ya Allah kami mohon dengan nama-Mu yang Agung
Dengan nama-Mu Yang Suci
Dengan nama-Mu Yang Mulia
Engkau yang meninggikan langit tanpa tiang
Engkau yang bersemayam di atas Arasy
Engkau yang menundukkan matahari dan bulan
Engkau yang mengedarkan galaksi-galaksi
Engkau yang mengatur segala urusan

Duhai Dzat Yang Maha Pengasih
Yang Maha Mengetahui diri kami
Yang Maha Dekat
Engkau yang lebih dekat dari urat nadi
Engkau yang menciptakan nadi kami
Engkau yang menciptakan pikiran kami
Engkau yang menciptakan nurani kami
Engkau yang member kami kehidupan
Engkau yang meniupkan ruh ke dalam diri kami
Engkau yang mengasihi kami
Engkau yang menyayangi kami
Lebih dari kasih sayang ibu yang menyusui
Engkau yang ribuan kali
Jutaan kali lebih mengasihi kami
Ya Allah inilah kami

Lidah kami sering berkeluh kesah Ya Allah
Lidah kami sering bergunjing Ya Allah
Lidah kami sering berkata kasar Ya Allah
Lidah kami sering menyakiti sesama Ya Allah
Lidah kami jarang menyebut nama-Mu Ya Allah
Lidah kami kelu memanggil nama-Mu Ya Allah
Dengarlah Ya Allah
Lidah yang kotor ini menyebut nama-Mu
Lidah ini mungkin pernah memakan makanan
Yang tidak halal sumbernya Ya Allah
Kami mohon izin-Mu Ya Allah
Lidah ini memanggil nama-Mu Ya Allah
Ampuni kami Ya Allah
Tuntunlah lidah kami
Bimbinglah ucapan kami
Untuk memohon dan bermunajat pada-Mu

Ya Allah hati kami bergetar
 Membayangkan dosa-dosa yang pernah kami lakukan
Membayangkan kesalahan-kesalahan kami
Membayangkan Engkau yang selama ini begitu mengasihi
Engkau begitu menyayangi
Tapi kami tidak pernah membalas cinta-Mu Ya Allah
Kami tidak pernah mencintai Engkau
Padahal Engkau mengasihi kami menyayangi kami
Padahal Engkau begitu merindukan kami
Berapa lama kami lupakan Engkau

Ya Allah
Betapa besar kasih sayang-Mu
Hingga Kau beri kami ruh mulia ciptaan-Mu
Betapa sayangnya Engkau kepada kami
Tapi kami mendzalimi Engkau
Kami jauhi Engkau
Kami lupakan Engkau
Kami anggap Engkau tidak ada
Kami anggap Engkau tidak nyata
Padahal selamai ini Engkau begitu menyayangi kami
Engkau turunkan air ke muka bumi
Sehingga kami minum
Engkau tumbuhkan padi ke muka bumi
Sehingga kami bisa makan
Betapa Engkau mencintai kami
Batapa Engkau mengasihi kami

Ya Allah
Engkaulah tumpuan hidup kami
Engkaulah sandaran hidup kami
Engkaulah pegangan hidup kami
Engkau tempat kami bergantung
Ya Allah sesungguhnya kami memohon kepada-Mu
Dengan segala kerendahan hati
Dengan segala kepasrahan
Kami mengharap ampunan dan petunjuk-Mu
Agar kami senantiasa dalam ridho-Mu
A M I N . .

Petikan dari Buku Munajat Suara Hati oleh Dr Ary Ginanjar Agustian.
Diterbit oleh ARGA Publishing
Cetakan ke 11 2009. Muka surat 1-6

p/s: patah perkataan Indonesia saya tukarkan ke BM

Read More...

Bila projek dianugerahkan kepada kroni....

Bila projek dianugerahkan kepada kroni AMANU bukan kerana kebolehan maka projek tadi akan bermasalah. Macam bumbung stadium runtuh kat Terengganu dan lain-lain lagi

Projek Hospital Shah Alam ini walaupun berjaya disiapkan kelak dijangka akan tetap bermasalah. Tengoklah masalah kontraktor utamanya.

Read More...

Pada pagi kelmarin Encik Adnan Sharif(lebih dikenali dengan nama Cik Nan) telah kembali ke rahmatullah. Beliau koma agak lama sebelumnya.Merupakan ketua bahagian saya apabila saya mula bekerja di sektor kerajaan.

2 hari setelah bekerja, beliau membawa saya berjumpa seseorang dan terus mengisi borang ahli PAS pada 22/12/98. Banyak membimbing saya dalam kerja sebagai penjawat awam dan aktivis parti(tentunya).

Selain cukup dikenali di jabatan kerjaan kami sebagai hard core PAS beliau juga aktif dulu dalam PAS Pasir Salak. Bila berpindah ke Pulau Pinang beliau telah dinaikkan pangkat. Kesibukan tugas menyebabkan aktiviti jemaah terpaksa ditinggalkan.

Banyak suka duka dilalui bersama sebagai bos dan anak buah dan juga sahabat seperjuangan

 Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin







Read More...