Antara Nasionalis dan Adab

Pemimpin camni patut ditolak. Tak kisah la kalu reporter tu nak tanya dalam BI. Jawablah dalam BM. Tak nak jawab dahlah.Ini siap kutuk lg


Bila Rais Yatim bengang reporter ‘cakap orang putih’…

Read More...

Isu Hasan Ali dan Selcat

banyak la suara yang sokong dan tidak. Bagi aku
- dato' adalah exco. sebarang teguran/tak puas hati salurkan melalui mesyuarat exco mingguan.
- kalu x didengar gunakan wadah dlaman parti. Dewan Harian Negeri atau mesyuarat PAS Pusat.
- jangan keluar kenyataan bercanggah ngan pimpinan kerajaan kepada media. Cukuplah dengan kerosakan yang berlaku.

SELCAT : BENARKAH CARA SIASATANNYA BERCANGGAH DENGAN ISLAM?
Pegawai Kerajaan Dibuli SELCAT? Saksikan Sendiri di Youtube

Read More...

Pelik Tapi Benar (Versi Celcom)

Celcom (Malaysia) Berhad memaklumkan gangguan perkhidmatan rangkaiannya yang berlaku hari ini disebabkan oleh node pertukaran yang terletak di Kepong dan Perda, Seberang Prai mengalami kesesakan panggilan secara serentak....

Peliknya
- Apsal jadi pada raya kelima je? Betui ka? Aku kena dari malam raya pun tak boleh call.Hampeh!
- Ada yang kata terima sms makluman dari celcom. Aku dan ipar duai aku semua guna celcom tak terima pun. Adala 15 orang.
- Dia kata masalah membabitkan celcom ke celcom. 25/9 member aku call aku guna 019 tak bleh. Try guna public phone. Takleh gak. 04... line celcom ka? cit. Auta
- pengguna tak mau tau 150 juta atau 750 juta panggilan. Yang penting mintak maaf atau berikan rebet. Ada harapan? Jangan harap!

Mak Jang aku kelmarin mai rumah 5.30 petang. Aku keluar raya. Call aku tak dapat.6.30 baru dapat. Salah sapa? Line sesak lagi?

Aku plan nak tukar la plak. 012 kayakan Ayahda(Ananda). Digi compeni luar(Sweden kot?). Ada kompeni lain tak?

Gangguan Celcom Disebabkan Bla Bla Bla...
Kesesakan punca talian Celcom terputus
Celcom tipu...
CELCOM, PLUS & MAJLIS BANDARAYA ALOR SETAR

Read More...

Kempen Kesedaran ISA daripada GMI


Fahami, hayati dan sebarkanlah.
Hari raya ini medan terbaik. Jangan lupakan ceritiakan semasa berkunjung/dikunjungai teman taulan. Insya Allah

Read More...

Sebenarnya tinggal 10 hari. Tolak Ahad dan 2 hari(Pos Malaysia cuti raya 2 hari) maka ada masa 7 hari lagi. So kepada semua yg dah 21 atau selama ni x pernah mendaftar silalah berbuat sekarang.

Walaupun pendaftaran dibuka sepanjang tahun tapi SPR bahagikan tempoh pendaftaran tu kepada 4 suku dengan setiap suku selama 3 bulan. Maksudnya, untuk suku pertama, dari 1 Januari hinggan 31 Mac, suku ke dua dari 1 April ke 30 Jun, suku ke 3 dari 1 Julai hingga 30 September dan suku ke 4 dari 1 Oktober hingga 31 Disember. Jadinya sekarang di dalam SUKU KE 3 TAHUN 2009.

Yang boleh jadi tinggai 10 hari tu pasai SPR menetapkan untuk Penolong Pendaftar Sementara (PPS) yang SPR lantik, borang-borang mesti diserahkan sebelum atau pada 25 haribulan, kalau lepas tu akan borang tu akan diproses untuk suku yang akan datang pulak. Jadinya borang-borang mesti dihantar sebelum atau pada 25 haribulan September ni untuk masuk SUKU KE 3 TAHUN 2009.


sepenuhnya di sini. Tk Cenangau atas ingatan hang.





Read More...

5 Tahanan ISA bebas. Perjuangan telah selesai?

Suami aktivis anti-ISA dibebaskan. Berita tu keluar petang kelmarin. Ini plak ulasan Kak Laila. Setakat ni ada 44 komen kat entri tu.

Jadi apa tindakan seterusnya. Berhenti dan kembali menyokong UBN? Maaflah. Terlalu banyak kezaliman yang diterima rakyat. ISA hanyalah satu darinya. Lagipun masih ada lagi 9 tahanan yang masih merengkok di sana. ISA pula masih belum dihapuskan.

Kita akan terus berjuang. Menentang kezaliman UBN terhadap rakyat(tak kira rakyat Malaysia atau negara lain). Lawan tetap lawan. Allahu Akhbar

Read More...

Demi matahari...

Read More...

UMNO. Samseng Kampung Dusun?



Antara kata-kata menarik

"Woi, kaulah pengkhianat…pengkhianat agamalah pukimak!" cemuhnya.

Cemuhan itu disorak oleh beberapa individu lain yang dipercayai dari kenalan rapat Hj. Azmir.

"Aku tak nak dengar kau cakap. Duduk! Duduk YB bodoh! Duduk," cemuhnya.

"Hoi Khalid (Samad), kau duduk. Kau belum kenal aku siapa? Selepas ini, kau jangan turun Seksyen 23, kalau tidak, kau mati. Ini kawasan majoriti Melayu!"

"Bodoh punya wakil rakyat. Bodoh punya MB. Khalid (Ibrahim), kenapa kau cakap terketar-ketar. Kau gagap. Orang gagap tak boleh jadi MB (Menteri Besar)!"

ulasan sepenuhnya di sini

Read More...

Cerita Sebenar di Takbai

Read More...

Takbai 25/10/2004



Read More...

Sampai bila rakyat akan terus ditipu?



dicilok dari Hanief

Read More...

Puasa yang ditolak





dicilok dari blog Ust Zaharudin

Read More...

Camna nak tempek video youtube dalam entri anda?

Memang plan nak buat tutorial tentang ni. Dah ada orang buat dalam bentuk video bm. Tunggu apa lagi. Cut and paste. Kredit/penghargaan jangan dilupa.



Dicilok dari solehplysas. Sebarang soalan berkaitan boleh tanya saya. Lebih baik tanya dia. Dia yang buat. Aku cuma copy paste je... He3

Disclaimer - Aku redha kalu ilmu ini untuk tujuan kebaikan. Untuk yang jahat, korang tanggung sendiri.

Read More...