Dah la tu. Hentikanlah!

Sudahlah semua. Hentikan semua ini. Kerana satu isu kita berbalah. Cukuplah. Tolonglah!
- Mari hentikan isu ini
- ramai menyokong anda

Read More...

Menunggu demo 1 Ogos ini

Akhirnya yang ditunggu dan ditagih telah tiba. GMI akan menganjurkan demo sempena 49 tahun ISA. Setelah PPSMI aku menguzurkan diri. Tak berpeluang merasai pedih mata atau dikejar polis. Insya Allah. Aku menantimu.

Jangan bimbang. Kami takkan merosakkan harta benda awam, membuang sampah merata-rata atau mematahkan ranting-ranting pokok. Paling kurang pun mungkin rumput-rumput agak lunyai dipijak 100 ribu orang. Demo rakyat malaysia tak sama cam Iran dan Thailand, insya Allah.

- Menunggu satu lagi himpunan 100K
- Menuju ke arah negara polis
- Antara Bodoh & Dayus
- Rayuan kepada PM II

Read More...

Tragedi Masjid Al Furqan

Tragedi di Selatan Thai. Ulasan dari sorang rakyat Patani Darus Salam.

Read More...

Walaupun

- seluruh pimpinan tetiba2 bersetuju tentang konsep kerajaan perpaduan
- TGNA tetiba menyokong plak
- semua yg anti tetiba beralih arah tinggal aku sorang

Namun tanpa penjelasan yg memuaskan, hati kecil ini tiadak akan redha. Zahir boleh menipu namun hati? Wallahua'lam

Undi aku takkan lari ke UBN, insya Allah. Tapi undi ahli(yg xde fikrah usrah) dan orang ramai?

Manik Urai nanti akan menjadi sebahagian tanda. Ahli akar umbi dan penyokong menolak atau tidak kerajaan perpaduan.

Tolonglah perincikan konsep kerajaan perpaduan. Jangan lempar batu kemudian lari. Tunggu. Berikan penjelasan kenapa baling batu. Kalu x memuaskan, bersedialah untuk dibelasah!

- 'Boneka Umno' suka k'jaan perpaduan
- Hadi: PAS belum bincang semasak-masaknya

Read More...

Kerosakan telah berlaku. Apa seterusnya?

Kerosakan (tak kira besar/kecil) telah berlaku pada PAS. Pada ahli dan penyokong. Mana yang betul? Presiden dan Timbalan menerima konsep unity goverment. Mursyidul Am menolak. Sapa yg betul?

Aku nampak kalu kita tak cover balik isu ni, PRU13 ni PAS akan terlentang semula. Manik Urai pun boleh terlepas.

Ayuh!
- jentera penerangan turun secepat mungkin ke akar umbi.
- jika nak teruskan idea ni, perincikan konsepnya. Jangan bincang ngan 2-3 orang je. Keluarkan satu kenyataan. Pastu senyap. Lama selepas tu cite lagi.AJK Pusat perlu faham. Komponen PR juga perlu diberi penerangan

Bacaan tambahan
- Ustaz Nasharuddin, betul ke ni????..Penganjuran Muktamar terbaik, media 'updated'
- Perpecahan PAS kini paling buruk sejak 1982
- Kenyataan Media DSAI berkenaan Kerajaan Perpaduan
- ALAHAI…. BERBALOI KAH SEMUA NYER INI???
- dll. Tak larat nak senarai. Korang carik la kat Beras Padu> Sementara isu ni masih hangat.

Read More...