Pelik..

Ketika pentadbiran di Kedah, Perak dan Selangor menghadapi masalah dengan Sultan, Presiden & Ketua Umum PKR akan kembalikan kekebalan/kuasa raja?

Masalah sarkas(alif min nun wau) cucuk sultan tu satu perkara. Raja yg tak bleh pakai apa plak cite? Ni nak kembalikan imuniti raja. Nak bagi depa senang2 katok, penampak rakyat ka?

Kembalikan kekuasaan dan keyakinan rakyat. Sapa yang berdemo dulu. Sultan ka?

PKR, Anwar tak tahu prioriti ka?!!

Read More...

Mengulas isu oleh Mat Saleh

Artikel asal Mat Saleh terdapat di sini.

Isu ni kalu nak diketengahkan pun baik gak. Jika betul, apa salahnya. Jika hanya hanya nak ambil kesempatan? Nakkan jawatan? Bantu kroni semata-mata? Baik jangan. Tak guna orang seperti ini dalam PR.

Pertimbangkan senario ini.
- sebelum PRU12 PKR hendakkan kerusi Kulim Bandar Baharu(KBB). Tapi takde calon. Maka dipanggil Zulkifli Nordin(ahli PAS) bertanding mewakili Adil. Senario di Bandar Baharu. Ahli Adil tak sampai pun 30 orang. Camna plak kat tempat2 lain dalam Dun BB?
- masalahnya tak sangka pun bleh menang kat DBB dan Parlimen KBB. Tetiba menang.
- Maka MP KBB terpaksa isi borang Adil, Pastu timbullah isu mengenainya hingga sekarang.
- kita pun tak sangka pada awalnya menang di Kedah dan 3 negeri serta satu Wilayah. Maka senario pun berubah.
- maka berebut2lah membolot harta ghanimah. Aku nak itu, engko amik ni. Bila tak dapat kecewa.

bersambung selepas ini...

Read More...

Sedih dan kecewa..

Akhirnya konsert JomHeboh melabuhkan tirai Karnival JomHeboh di Pulau Pinang. Aku kecewa...

- KM yang kata nak mencontohi Umar Al-Aziz membenarkan konsert seperti ini diadakan. 4 negeri PR yang lain tidak membenarkan konsert ini diadakan. Timbalan KM buat kerja apa. Soalan berkaitan agama pun tak berani jawab kat DUN.
- Mulanya aku ingat hanya karnival je yang dibenarkan. Last-last depa buat gak konsert.

Apa lagi nak dikata? Selangor dan Kedah dikatakan cukup bermasalah. Jika kita kalah 2 negeri nanti camna? Camna kalu melarat ke 3 negeri lain dan 1 wilayah?

Jangan slahkan satu parti sahaja nanti. Salahkan semua parti. Apa guna PR kalu kita tak boleh menyelesaikan masalah ini?

Guan Eng tidak peka, siapa pekak?

Read More...

Blog bersawang...

Maafkan saya kerana blog ni terbiar sekian lama. Mula takde idea. Pastu bercuti plak selama seminggu sampai hari ni. Insya Allah saya akan kembali aktif berblog. Amin..

Read More...

Seminggu yang lalu..

Beberapa berita politik yang menarik sepanjang minggu lepas

- pemilihan UMNO di beberapa tempat mencatatkan pelbagai peristiwa. ditangguh, bergaduh,penipuan, diadakan semula, shahdu, kuku besi dll lagi. Uniknya UMNO

- Pet dibebaskan. Hamid Albar malu.

- Pindaan belanjawan 7 bilion dibatalkan. Bakal PM 'kemaluan besar'.

- kerajaan mengaku kesilapan memecat 6 hakim apabila memberikan pampasan 10 juta. Pulihkan imej kehakiman?

- kontrak NC UM tak disambung. Mainan politik?

Read More...

Aku just amik link je. Untuk pengetahuan semua.

apa kerajaan pas kelantan buat selama ni?makan gaji buta?

Read More...

Radio televisyen menfitnah

RTM. Kalu pembangkang yang main isu ini dikatakan perkauman. Kalu UMNO?

Read More...